2012年6月22日 星期五

堅持挺共的父親

聽左某集《光明頂》, 主持人指責建制派涼薄, 對李旺陽事件見風駛舵, 等中央轉了口風, 才更改自己的評論. 

對比起這些牆頭草, 在下的父親, 是真心相信中共及挺共的. 起初, 當看了照片的人都肯定李旺陽是「被自殺」, 他覺得沒有證據很難說. 後來, 他覺得即使有錯誤,也是地方政府問題, 不會是中央問題.

無論是當年的董建華, 又或者是現在的梁振英, 總之是中央授命的他都會無限度支持. 梁振英爆僭建醜聞, 他的意見就是快快拆了不就得了? 還批評報導這單新聞的亞洲電視, 為什麼要把這些事情當作新聞來報導?

最近他唯一最關心的新聞是CCTV報導神九升空, 什麼採訪太空人, 其家人, 科技的專題探討, 搞了大半小時還未報道完, 他看得津津樂道. 

由此事引伸起一個弔詭的問題, 如果民主自由制度是少數服從多數,而多數人的思想是挺共產黨的, 那麼我們究竟是身處民主自由社會還是共產獨裁社會呢?

7 則留言:

Joel 提到...

To my understanding, 民主自由制度不是少數服從多數. 民主自由制度是protect and respect the rights of the 少數, so they can freely express their idea and belief without retribution. :)

Betty 提到...

哦!

Joel 提到...

Actually, further update what I said before, 民主自由制度 also "不只"是少數服從多數,but in case as you said: 而多數人的思想是挺共產黨, then 共產黨 will win in a multi-party election and become the 執政黨. That's actually fine, at least it is not 一黨專政, but if 共產黨 then change the 憲法 to remove 少數的反對黨 and become 獨裁 Government. Then, the people will live in a 共產獨裁社會. Somewhat like the Nazi who won and become a 獨裁政權.

匿名 提到...

Free election will never elect a 一黨專政 ,共產獨裁社會!!

One of the features of 一黨專政 ,共產獨裁社會 is control of freedom in all aspects, e.g. freedom of speech, freedom of press/ publication and demonstration etc.

With this restriction, people are kept in dark and have no knowledge of how the govt runs and how people suffer.

Therefore, I think "多數人的思想是挺共產黨的" will never happen in real world if the freedom / democracy is protected.

The intrinsic features of 共產黨 ( in fact dictatorship) is against human right / freedom / democracy, and, most importantly against human being!!!

魔術師 提到...

既然老共咁邪惡,點解佢仲未滅亡呢?點解無人造反呢? 是響應民主自由的志士太怕死嗎?

nightingale 提到...

我的親人都挺共。

少時候還紏正我地新中國係無國父,係革命先行者。我地好寬容,國父當然係指孫中山,我地係活在自由社會,你都唔可以迫人信國父,叫國父,大家都係中國人。做人要圓滑,唔好得罪人,尤其高幹,所以唔好刻意叫人父親。就算佢叫國父,都係打左江山,先自封及被封為國父,並唔係生出就是國父,美國人係咁,台灣人都係,全世界都係……本人解釋成父親係生我出來,關二哥,母祖,觀音,唔係我地的父母親來的,佢地都唔係生我出來那位。未出世前父親都唔係父親,父親以前有乜行差踏錯,都係無價值,我地唔需要知,我地都要知邊尐(什麼)要學。

我地對中國人的慨念係,迫逼、人工、順從、謊言。都唔係最令我反感。無父無母;國母都係以訛傳訛,非公認亦無資格,先令我最反感。

當中國人有父親開始,獨裁專政就正式開始倒數。

Betty 提到...

多谢大家的意见:)