2010年1月12日 星期二

讲价

与朋友吃完饭后, 朋友说要一起去血拼. 别问为什么, 女人血拼是无须理由而且不分时间地点的.

朋友想买 boots, 因此我们逛了两个商场的所有鞋铺, 有一对白色白毛高桶 boots 款式比较特别, 其他地方找不到, 朋友试上后觉得挺合适, 我见机讲价.

小瓶子: 「几钱吖?」

店务员: 「HK$780」

朋友: 「呢对几好哦!」

小瓶子 (内心一沉) :「甘贵?」

朋友 (继续试鞋, 无理嗰价钱.) :「现在着得好舒服, 但要试真D.」

店务员: 「我地做紧买一送一, 如果你地买呢对鞋, 就可以响我地铺头拿任何一件价值低于呢件货既野. 」

小瓶子 (吓?) :「吓? 甘即系你可以半价将呢对鞋卖比我啦.」

店务员 (一震) :「唔得吖, 最多8折.」

朋友 (继续试鞋, 无理嗰价钱.) :「真系几舒服哦.」

小瓶子 (一开始就买一送一, 讲两讲就8折, 你都几多水位哦.....所以继续讲价!) :「无理由得8折, 起码应该......」

朋友:「好难再搵多件货想买哦, 算啦, 我地諗吓先.」

这位售货员的推销技巧拙劣, 一开始把价钱定位太高, 但客户略一嫌贵便马上说可以买一送一, 把货物贱价出售反而令客户倒尽胃口.

一个比较有经验的售货员, 此时应该着重推销产品的质量. 例如说: 呢对鞋嗰型好修腿, 对鞋上面既毛系羊毛/马毛/兔毛(任择其一) 而且系全真皮, 我地系自己设计制造呢隻款第到无, 原价要成千蚊但因为断码得番呢对先至减到七百几........

当顾客再要求减价时, 售货员可以先减几个零头, 例如价钱是HK$780, 可以减HK$30 试试. 真正想买此货的客户, 这时候可能会还价, 但还价的幅度一般不会与售货员的定位相差甚远. 这时候最有可能的还价是9折, 即是~HK$ 700.

此时, 售货员即使内心如何兴奋 (卖HK$700也可能赚超过50%) , 也应该保持冷静, 不能一口答应, 可以扮打电话知会老板, 得到老板首肯才作折让, 其间也可以向顾客询问能否加多十多二十块聊补收入.

一般人听到小数目, 都不介意多付, 而且还比较相信你当初提出的价钱已经是非常优惠, 能够有进一步折让真是因为断码的关系.

真相究竟如何根本不重要, 最重要是你要给予客户价廉物美的信心和印象.

7 則留言:

黑人 提到...

我是超怕講價的人,搵我買野九成蝕底

eric 提到...

香港都有得咁講價㗎?傻咗添。

篤篤篤撐 提到...

我是超怕講價的人,搵我買野九成蝕底
x 2

Betty 提到...

讲价是把 purchasing power 由他方转移致我方的艺术, 哈哈...

Hana 提到...

我最叻由對方主動話平俾我

hehe...

Betty 提到...

hana 姐, 你靓女唔驶钱又点话吖?

我想起细个睇陈玉连做小龙女, 第一次下山, 唔知道乜野系钱, 拎起街边档口嗰馒头就食, 嗰老板见到靓女呆左, 根本无想过要收钱...

Hana 提到...

車...

我係會講...講到好似會買好多,又會有好多朋友來幫襯佢咁,如果啲價錢合適的話...咁咋!