2013年1月5日 星期六

Fresco Music


昨天去了朋友在 Fresco 搞的小型音樂會,遇到了一位中學學姐。

在人生的道路上,她遇到許多挫折,在事業上和感情上不斷的出狀況,而且還給最親的家人冷嘲熱諷。在她找不到工作的時候,還說:「你這種沒用的廢物,幹嗎還不乾脆去死?」

這世界,就是有這種自私自利,根根計較,而且還黑心嘴賤的人。

幸好,她能把這事情坦然的說出來。說得出來的委屈,就證明她雖然受了傷害,但是,這種傷害沒有屈在心裡,還能夠透過語言發洩出來。

有不少的家庭的血案,就是因為這些沒有良心的話,把當事人給氣瘋了,才會發生。一個人最柔弱的人,如果被逼到絕境,那就只有兩種結果,不是拿起刀來砍人家,就會是把自己給逼死了。

4 則留言:

ceci 提到...

(其實唔係好關呢個..但唔擺前些,驚你睇唔到哈哈)

好奇問,之前睇你(重新練/學)游水,終學識換氣,仲要自己無師摸通,想問冇乜竅門? 我其實上過好多次游泳班,但都係唔識換氣(6步都游唔到個隻),諗緊係咪應該要請私人教練1對1教(30+歲人,而家唔pick up一樣運動,新陳代謝開始慢,亦即老)但好貴,驚游唔識再次嘥錢,真係想知學識游水有乜方法/竅門.....

匿名 提到...

the only way is to practice, train your muscle strength and flexibility and coordination.

U can do nothing if your muscle has no power to move and if your limbs are not enough to permit a movement (e.g moving the upper limb over the water as in free-style) that people do not do normally .

Betty 提到...

ceci,

好在你放在前頭,真是看不見呢, 好高興有人交流意見。

我也不算是無師自通的,當時後我有一位游泳很棒的朋友(後來成了我男朋友)一起去游,然後他教我換氣的方法。我首先是在池邊,腳能著地的地方, 先練習口吸鼻呼。掌握了這節奏後,再用腳扣著池邊,腳不掂地的練習口吸鼻呼。感覺可以了,才開始游出池外的。你下次可以試一下。

Betty 提到...

Different kinds of sports require different muscle strength, everybody can do it well depending on the methods of training.

Therefore, if you cannot afford to have a private coach, then you need a group of friends who master the sports and can share the experience with you.