2008年12月19日 星期五

三大會計師行捲馬多夫案


2008-12-19
(綜合報道)(星島日報報道)英國《金融時報》周三報道,四大會計師行(big four)中的三家,包括羅兵咸永道、畢馬威、安永,捲入美國納斯達克交易所前主席馬多夫的五百億美元騙案。這些會計師行都為那些向馬多夫證券行注入資金 的聯接基金(feeder funds)核數。據報,可能蒙受七十五億美元損失的Fairfield Greenwich基金,正考慮向它的會計師羅兵咸永道提出訴訟。

馬多夫周三在紐約曼克頓聯邦法院出庭,完成辦理保釋文件的手續,外出候審。但法官對他保釋外出設下新的條件,包括要求他佩戴電子追蹤器,讓執法部門時刻監察他的行蹤;他每天入夜後至翌晨亦不得外出,形同遭受軟禁。

会计师行经常都有镬爆出来, 证明如何加强监管, 结果都有人利用漏洞行骗. 这次如果三大同时因为这世纪骗案而收皮, 会计界将会重新洗牌, 四大天王的时代正式结束.

16 則留言:

市場維京人 提到...

當牛氣沖天,總會有 D 人想混水摸魚。家下銀根短缺,呃飯食嘅就即刻現形。真係唔知仲有幾多單類似嘅個案未爆出嚟。

Betty 提到...

呢单野呃左48年啦, 都不是一朝一夕的事.

Betty 提到...

我最想知道, 如果四大一齐爆, 甘美国政府是否让他们「有秩序破產」呢?

市場維京人 提到...

美國嗰便啱啱新鮮滾熱辣話終於出手救車廠,Big 4 請人唔知有冇三大車廠咁多,不過相信政府都係會救。

Betty 提到...

哈, 抓几个会计师去坐监, 然后粉饰太平....

雪山飛狐 提到...

I thought it used to be "Big 5", Anderson died because of Enron. Or was it always "Big 4" but Anderson was replaced by someone else?

Betty 提到...

Desertfox,

It's used to be "Big 5" because Anderson failed. Afterwards, Anderson and PwC merged.

Actually, I worked in Anderson in her final year, and then I was transfered to PwC.

紫天蠍 提到...

我覺得現在的AUDITOR 真係好唔掂, 因為ENRON, 做多左好多無謂的VOUCHING. 其實我覺得應該係RISK-BASED. 做D 野找出個RISK, 再看下係米有問題.

但無奈, 好多新既PARTNER / STAFF根本唔知自己係到做咩。 一時叫你咁一時叫你咁。但通常佢地叫你做的野都無咩謂.總之做得愈多愈好,好似香港公司,攞住個ENTERTAINMENT EXP。 要VOUCH 成100 張單。講真香港公司,胡亂都會有單,我真係唔覺得咁樣VOUCH 會有D咩用。

TECHNICAL唔掂, CLIENT SERVICE SKILLS 更可怕, 我地個AUDITOR 到現在仲未出07年AUDITA/C, 每次追佢地都話有好多野OUTSTANDING. 當然啦,佢地D OUTSTANDING 係到十一月先同你講,咁現在米話係你搞到佢地係咁囉.

所以相信BIG FOUR 好快都會冇左佢地既POSITION ADVANTAGES。

匿名 提到...

道高一尺, 魔高一丈!

Betty 提到...

紫天蠍:

香港审计处发现D 单有问题, 都系要通过打电话比issue 张单的公司去问, 先可以揭发假单的问题.

如果公司有心去欺骗auditor, 整D 假单去欺骗, 只是用普通vouching 的方法是无法知道的.

不过讲返转头, 如果间公司management 有fraud, 有心欺骗auditor, auditor 是不会上身的. 因为auditor 是 express the opinion that whether the financial statements are true and fair, 不是 true and correct.

若缺齋老人 提到...

核數師放飛機聽得多,今次都算報應! XD

Betty 提到...

放左飞机都系做到无得训, 唔放飞机连条命比埋佢都唔掂.

在audit界生存之道:
efficiency = effectively fly airplane.

紫天蠍 提到...

其實如果你做D 有用既AUDIT WORK 根本就唔會好辛苦,就算一年辛苦,下一年都會好D,我以前有個JOB 由晚晚做通頂,到後來,都係七,八點走得。

只係現在有點PARTNER驚,咩都要人做。講返VOUCHING,有RISK梗係做啦,有些公司根本就唔須要。好似我以前有間D人年年UNDER ACCRUAL。我係會看哂佢YEAR END之後的單,同佢都返D ACCRUAL。但係有好多AUDITOR唔會咁樣。

至於放飞机,如果D人掂,放下我都唔反對,但最慘D人現在得半桶水,根本就搞唔掂。係又放,唔係又放,爆獲都唔出奇。

Betty 提到...

爆镬呢间野已经run 了 48 年啦. 佢本身系前Nasdaq 主席, 全世界最多钱的人都找他投资, 未出事之前, 你点评估他的risk? 就好似雷曼, 他未倒闭之前是AAA评级的, 有谁可以估计到它会有 going concern issue?

所以, 你话用 risk approach, 无错, audit 书系甘教, big4 audit theory 都系甘讲.

但最后, auditor 都系做多D procedures 野, 打算爆镬时可以有多D 理据打甩D 官司. 有什么procedures 容易让人明白, presentable 得过 vouching 啊? 甘所以米狂做 vouching 咯.

紫天蠍 提到...

我明你意思。但呢D CASE有D真係可以發現,當然有D係唔得。

但係D PARTNER就要DSTAFF做D無謂野.

Betty 提到...

甘, 呢嗰世界乜 case 都有D.