2009年1月7日 星期三

停车熄匙


立法之前对这个议题没有太大的关注, 只是觉得如果能够通过熄匙来改善香港空气污染, 节省能源有利环保, 这应该是德政一件.

可是最近留意了一些反对声音, 又觉得停车熄匙其实根本不适合香港. 政府推出这样的政策只会适得其反. 反对这条发例的理由总括如下:

1. 停车熄匙非但不能够达到环保效果, 而且更有可能进一步污染空气. 因为香港塞车严重, 一开一关引擎会放多了废气. 光是这条理据, 我就觉得政府应该找有关专家研究清楚, 是否会发生所说的情况.
2. 香港夏天天气太热 (现在连冬天也没有寒冷的感觉), 司机坐在车里, 你不让他开冷气, 很容易中暑. 而且司机在三十几度高温等完客后, 一开车有冷气又变成25.5度, 这一冷一热的温差太大, 影响司机的健康.
3. 執行上很困难. 的士站头5架车括免停车熄匙. 假设一个站有10架的士, 第一架开走后, 最后面的4架车要上前, 全部都要先开动引擎, 把车驶向前再关掉引擎. 在后面的的士是否真的能确实去数前面有多少辆车呢?
4. 如上论点提到, 停车熄匙会造成多次开关引擎, 这样引擎会容易磨损, 不但增加维修费用, 而且换引擎也会带来另一种的污染.

这些论点看起来都很有道理, 我觉得政府不应该一意孤行, 应该先了解清楚究竟这法例是否真适合香港, 别要好心做坏事了.

12 則留言:

聶秀康 提到...

理想是好,但有車的都知好難實行,夏天太熱了!

篤篤篤撐 提到...

一开一关引擎反而会放多了废气
>>>我相信政府在propose這入文件時, 應該做了 research...

影响司机的健康.
>>>>>我相信政府唔會考慮, 就算要考慮, 都可以搵到大量專家證明此說冇足夠既medical evidence

的士站头5架车括免停车熄匙
>>>呢個最低能, 的士站好多時上落好快, 即係熄唔夠2分鐘, 又開...倒不如入左站就免...

增加维修费用, 而且换引擎也会带来另一种的污染
>>>前者可以增加消費(符合國策), 後者唔關air pollution事, 最多關堆填區事, 所以呢份paper係唔會理ka...

市場維京人 提到...

香港地太細,夏天喺條街度吸唔熄匙嘅車嘅癈氣大家都覺得難頂。個人讚成停車熄匙。

如果大家都停車熄匙,條街溫度相信會降低一至兩度起碼。

成日熄匙會令架車個引擎維修機會大增,但相信如果全香港或者全世界都玩停車熄匙,車廠一定會想辦法諗 D 計仔改善有關的問題。

上年曾到京都,嗰度就算停紅綠燈都熄匙。香港呢 D 政策真係太小兒科。

Betty 提到...

京都的天气应该无香港甘闷热挂...

anyway, 我真的不知道究竟边样会污染多D, 究竟是停车熄匙定系唔停车熄匙.

聶秀康 提到...

還有那中港貨車的污染油渣都是空氣差的原因之一.

L L 提到...

廢局長諗埋啲廢嘢!

停車熄匙起碼應有三種豁免:

高溫豁免。公共交通工具豁免。老弱懷孕者豁免。

嗰個屎囊飯袋局長點會諗到哩啲嘢!

Betty 提到...

如果高温豁免, 其实香港是否适合搞呢? 不过我觉得不妨先试一试多点豁免的方案, 才慢慢修订.

卡臣 提到...

不如人力車加單車?

詩白爾 提到...

小詩係讀環境o既
香城政府因為D綠色團體長期施壓(煩)
今次叫做番D野討好下班綠色豬頭
唔使問停車熄匙呢D梗係班豬頭捻出來o既「絕世好橋」
污染同經濟係雞與雞蛋o既問題
有咩可能叫班師傅又開又熄副偈?
得罪講句,佢著引掣果野噴出來D污染物仲勁,一日著十幾次你都咪話唔過癮

有心搞o既由引擎燃燒入手,搞好副偈用少D油先係實際。
唔怕講多句,香港D污染物大部分都係內地輸入,D數據寫到兩間發電廠係本地污染源頭,但有乜理由大熱天時吹海風仲可以藍天白雲,好似呢兩日吹北風就烏煙瘴氣?藍天行動最尾都要爛尾收場,要怪就怪珠三角同自己啦

詩白爾 提到...

小詩嘗試解答小瓶子姐姐個疑問
今次熄匙主要目的係減溫室氣體排放,而唔係污染
不過D車副偈夠新的話,唔熄同又熄又開其實差唔多....
補多少少資料,香港路邊污染來源係柴油車,石油氣同氣油o既貢獻係少部分
所以唔應該針對的士同石油氣小巴,反而係D重型車輛(即係搵食車)
現實例子有歐盟標準巴士,一行得幾年五期變四期,四期變三期.....最後一踩油又係一堆黑煙~

若缺齋老人 提到...

篤老兄:唔好太低估無義政府做事既"衝勁" -> 我相信政府在propose這入文件時, 應該做了 research...

Betty 提到...

詩白爾:

原来你是读环境学的, 那么你是这方面的专家, 多谢的你解释.

若缺齋老人/陳潢:

我相信政府的"一时衝动", 希望不要铸成大错.