2009年1月12日 星期一

陈大文的友善分享

請小心車門夾雀仔


醜陋的自由行 - 大陸阿嬸坐香港地鐵霸靚位, 用臭腳趕走細路女


KCR 大陸人大聲講電話

12 則留言:

雪山飛狐 提到...

I am not saying it is right, but given the environment they grew up in. They simply doesn't know better.

Don't forget who is ruling China right now. A bunch of people in their 50s or 60s who were born and raised in the Mao era. The era when China just managed to stand of her feet from all the colonization. Give them time, when China is ruled by the people born in our era (when I am in my 50s or 60s), you will see significantly changes.

Betty 提到...

yes, I agree with you. Human is afterall, a kind of animal. If we are not raised in a civilised way, there is no much differences among us and other species of animals.

匿名 提到...

我都領教過:在紅磡上KCR,有一對國內母子共坐一卡,我正想坐入傍邊位置時小孩說:傍邊坐位巳有人...我便選擇坐在對面坐位...火車開動一直未見有人坐該坐位????
而那位母親亦視若無睹.小孩大約10歲母親打扮新潮.我想他是想倆母子獨霸整行坐位吧!
我小坐火車...當時感到些憤怒,但我又可以怎樣呢!

Betty 提到...

人多就无可能霸到哦.

陳大文部落 提到...

關於未來的主人翁,不得不看以下片段:

兒童德育篇 ~~~

http://jp.youtube.com/watch?v=aOYAweOJXeU

Betty 提到...

看了, 但不知道发生什么事.

篤篤篤撐 提到...

康,
比我遇到, 我會專登坐落去, 仲會啤一啤條O靚仔TIM..
我試過KA...

eric 提到...

有時真感嘆,四千年文化真的是如此不堪一擊?連這麼簡單的做人道理也沒有?或者是不是本身的文化根本有問題。。再諗就真喺變成陶X上身。。

Betty 提到...

陶X有时侯是为讽刺而讽刺, 他没有爱国心. 我觉得柏杨是爱之深, 责之切.

自由行 提到...

我會專登坐落去, 仲會啤一啤條O靚仔TIM..
我試過KA... x 2

Betty 提到...

果然够 gut.

南蠻人 提到...

勁!